Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Debatt

Daniel Collin till Stefan Mahlstein: ”Du försöker smutskasta såväl mig som en hel bransch”

Publicerad: 18 Februari 2016, 08:41
Uppdaterad: 18 Februari 2016, 09:13

REPLIK. Byråbråket fortsätter – här är Daniel Collins svar till Stefan Mahlstein.


Ämnen i artikeln:

MECKeybroker

Återigen, – och nu går frågan till Stefan Mahlstein – vad är det du vill debattera? 

Menar du verkligen att vi mediebyråer ska svälja Keybrokers attack mot en hel bransch: ”många print-byråer försöker överleva genom att låtsas ha en digital kompetens de saknar.”

Och nu kallar du mina svar för mobbing av en kollegasamtidigt som du själv försöker smutskasta såväl mig som en hel bransch: ”det vill säga slösar bort sina kunders pengar genom att inte mäta och följa upp resultatet”

Hur i helvete kan du bara påstå det? På gränsen till förtal, eller hur?

Det är enkelt att förstå vad du är ute efter, men vad är det som du vill debattera? 

Är det vem som är bäst? Att kanalen är viktigare än budskapet? Att det endast är ”renodlade digitala byråer” som ska kunna erbjuda digitala tjänster? 

Försök förstå att tekniken inte är ett ändamål i sig. Och att det är företagets behov som avgör vilken kanal – eller kombinationer av kanaler som når bästa möjliga verkan. 

Och vill du annonsera dina tjänster, gör det i teve, printform eller digitalt, det är ärligare så. Berätta vad du är bra på istället för att göra som de politiker som vi mer och mer blir trötta på.

Daniel Collin,

vd på MEC


Ämnen i artikeln:

MECKeybroker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.