Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

"Att slå procentsatser i huvudet skymmer sakfrågan"

Publicerad: 5 April 2010, 10:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:56

Pål Kastenssons slutreplik.


Tja, man kan ju alltid slå varandra i huvudet med olika siffror beroende på syfte. Exempelvis kan jag hävda att LTU i jämförelse med andra tekniska universitet hade landets största ökning av civilingenjörer mellan 2008 och 2009 med hela 37 % och fråga sig hur mycket det är värt, vilket väl är relevant om man jämför tekniska universitet, kan man tycka.

Men nu var det inte det som var sakfrågan, utan vad som är optimalt i val mellan att nyttja reklambyrå, alternativt produktionsbyrå och hur man får ut bästa nytta för pengarna. Där får jag konstatera att Patrik Lundberg ger mig rätt i att ”det är sunt för en marknadschef att använda sig av både reklambyråer och produktionsbyråer” och därmed drar jag ett streck i debatten för egen del".

Pål Kastensson

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.