Guide
Trots halverad budget – så lyckades Bilia öka trafiken under pandemin
Publicerad: 13 oktober 2020, 09:20
Anders Rydheimer, marknads- och kommunikationsdirektör på Bilia. Foto: Bilia/Ben Nilsson
Coronapandemin tvingade Bilia att halvera sin mediebudget. Men med en förändrad taktik lyckades bolaget trots det öka trafiken till sajten.
Så som många andra företag tvingades bilkedjan Bilia att hålla i kostnaderna när coronapandemin slog till i våras. Bland annat fick mediebudgeten stryka på foten. Budgeten har i princip halverats,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.