tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Trots halverad budget – så lyckades Bilia öka trafiken under pandemin

Publicerad: 13 oktober 2020, 09:20

Anders Rydheimer, marknads- och kommunikationsdirektör på Bilia. Foto: Bilia/Ben Nilsson

Coronapandemin tvingade Bilia att halvera sin mediebudget. Men med en förändrad taktik lyckades bolaget trots det öka trafiken till sajten.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktCoronaviruset

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Så som många andra företag tvingades bilkedjan Bilia att hålla i kostnaderna när coronapandemin slog till i våras. Bland annat fick mediebudgeten stryka på foten. Budgeten har i princip halverats,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev