Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Guide

Tiktok-kampanjen som krossade förväntningarna – här är viktigaste lärdomarna från succén

Tiktok-kampanjen som krossade förväntningarna – här är viktigaste lärdomarna från succén

För att nå en yngre målgrupp tog Max tillsammans med mediebyrån Starcom och Azerion ett nytt grepp på Tiktok. Det slutade i att målen krossades. ✓Så gick de tillväga ✓Fallgropar att undvika ✓Bästa tipsen till andra annonsörer.

Publicerad: 24 Februari 2021, 12:36

Ämnen i artikeln:

TiktokMaxStarcomsociala medier

Max fick Tiktok-användarna att käka snabbmatkedjans burgare och filma sina reaktioner. Det slutade i en engagemangsrating som låg 300 procent över Tiktoks benchmark. Här berättar de hur de lyckades – steg för steg. På bild: Emma Elfvin och Emmy Hyckenberg.

I takt med att en allt större skara i rasande takt laddat ned Tiktok har marknadsförare och annonsörer börjat få upp ögonen för den relativt nya mediekanalen. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.