Guide
Tiktok-kampanjen som krossade förväntningarna – här är viktigaste lärdomarna från succén
För att nå en yngre målgrupp tog Max tillsammans med mediebyrån Starcom och Azerion ett nytt grepp på Tiktok. Det slutade i att målen krossades. ✓Så gick de tillväga ✓Fallgropar att undvika ✓Bästa tipsen till andra annonsörer.
Publicerad: 24 februari 2021, 12:36
Max fick Tiktok-användarna att käka snabbmatkedjans burgare och filma sina reaktioner. Det slutade i en engagemangsrating som låg 300 procent över Tiktoks benchmark. Här berättar de hur de lyckades – steg för steg. På bild: Emma Elfvin och Emmy Hyckenberg.
I takt med att en allt större skara i rasande takt laddat ned Tiktok har marknadsförare och annonsörer börjat få upp ögonen för den relativt nya mediekanalen.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.