Guide
Stampens programmatiska intäkter rusar – här är de avgörande pusselbitarna bakom succén
Stampens programmatiska intäkter rusar – här är de avgörande pusselbitarna bakom succén
Den programmatiska affären hos Stampen växer så det knakar. 2019 ökade intäkterna med 30 procent, för att 2020 öka ytterligare 40 procent. Håkan Hamrin, head of programmatic, delar med sig av sina bästa arbetssätt och knep.
Publicerad: 9 mars 2021, 06:32
”Om köparna går över till programmatiskt har man inte så mycket val annat än att följa med”, säger Håkan Hamrin.
Efter 17 år på Mittmedia, de senaste åren som produktägare för Mittmedias annonslösningar, valde Håkan Hamrin våren 2020 att lämna lokaltidningskoncernen för att bli programmatic-chef på västsvenska Stampen.
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.