onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Stampens programmatiska intäkter rusar – här är de avgörande pusselbitarna bakom succén

Stampens programmatiska intäkter rusar – här är de avgörande pusselbitarna bakom succén

Den programmatiska affären hos Stampen växer så det knakar. 2019 ökade intäkterna med 30 procent, för att 2020 öka ytterligare 40 procent. Håkan Hamrin, head of programmatic, delar med sig av sina bästa arbetssätt och knep.

Publicerad: 9 mars 2021, 06:32

Ämnen i artikeln:

StampenProgrammaticTema: Framtidens annonsmarknad

”Om köparna går över till programmatiskt har man inte så mycket val annat än att följa med”, säger Håkan Hamrin.

Efter 17 år på Mittmedia, de senaste åren som produktägare för Mittmedias annonslösningar, valde Håkan Hamrin våren 2020 att lämna lokaltidningskoncernen för att bli programmatic-chef på västsvenska Stampen.

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev