Guide
Stampens programmatiska intäkter rusar – här är de avgörande pusselbitarna bakom succén
Den programmatiska affären hos Stampen växer så det knakar. 2019 ökade intäkterna med 30 procent, för att 2020 öka ytterligare 40 procent. Håkan Hamrin, head of programmatic, delar med sig av sina bästa arbetssätt och knep.
Publicerad: 9 mars 2021, 06:32
”Om köparna går över till programmatiskt har man inte så mycket val annat än att följa med”, säger Håkan Hamrin.
Efter 17 år på Mittmedia, de senaste åren som produktägare för Mittmedias annonslösningar, valde Håkan Hamrin våren 2020 att lämna lokaltidningskoncernen för att bli programmatic-chef på västsvenska Stampen.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.