Guide
Så utnyttjar annonsörer Tiktok på bästa sätt
Publicerad: 4 juni 2020, 06:56
Bild 1/2 Balenciaga och Mercedes Benz är två annonsörer som Tiktok lyfter fram på sin sajt, som bolag som lyckats väl med kampanjer på plattformen. En svensk annonsör som länge funnits på Tiktok är Universal. På bild: Lina Kellgren, pr och activation manager på bolaget.
Tiktok har nått hundramiljontals nedladdningar på rekordkort tid. Med ett nordiskt Tiktokteam under uppbyggnad och en ökande användarskara växer appen fram som en mer och mer intressant mediekanal för annonsörer. Experterna om: ✓ Bästa tipsen ✓ Tiktokmålgruppen ✓ MMS-statistik över ökningen och ✓ Fallgroparna att undvika.
Tiktok fortsätter att locka användare världen över. I april rapporterade Business Insider om att appen överstigit 2 miljarder mobilnedladdningar. Under första kvartalet 2020 hade Tiktok 315 miljoner nya nedladdningar,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.