Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Så utnyttjar annonsörer Tiktok på bästa sätt

Publicerad: 4 juni 2020, 06:56

Bild 1/2  Balenciaga och Mercedes Benz är två annonsörer som Tiktok lyfter fram på sin sajt, som bolag som lyckats väl med kampanjer på plattformen. En svensk annonsör som länge funnits på Tiktok är Universal. På bild: Lina Kellgren, pr och activation manager på bolaget.

Tiktok har nått hundramiljontals nedladdningar på rekordkort tid. Med ett nordiskt Tiktokteam under uppbyggnad och en ökande användarskara växer appen fram som en mer och mer intressant mediekanal för annonsörer. Experterna om: ✓ Bästa tipsen ✓ Tiktokmålgruppen ✓ MMS-statistik över ökningen och ✓ Fallgroparna att undvika.


Ämnen i artikeln:

TiktokBizkit HavasOMDInfluencer marketingsociala medier

Tiktok fortsätter att locka användare världen över. I april rapporterade Business Insider om att appen överstigit 2 miljarder mobilnedladdningar. Under första kvartalet 2020 hade Tiktok 315 miljoner nya nedladdningar,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.