lördag10 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Det fanns då inga som helst planer på att vi skulle bli Youtube-kreatörer på heltid. Vi hade från början inte någon tanke på att skapa en stor kanal, säger Joanna André till Dagens Media. I dag har kanalen närmare 300 000 prenumeranter och mellan 6-10 miljoner visningar i månaden. Foto: The Swedish Family

Så lyckades The Swedish Family skapa ett av Sveriges största Youtube-konton med familjen i fokus

Joanna André, med en bakgrund i tv-branschen, och civilingenjören Axel Berggren drömde om att få mer tid med sina barn – och att skapa något eget. I dag driver de Youtube-kanalen The Swedish Family där hundratusentals svenskar följer familjens vardagsliv, resor och utflykter. Dagens Media har tagit reda på vad som ligger bakom framgången.

Publicerad: 30 juli 2021, 10:53

David Gustavsson

david.gustavsson@dagensmedia.se

Södermalmsborna Joanna André och Axel Berggren, båda 38, hade fram till december 2018 var sin karriär. Joanna André jobbade med tv-produktion på produktionsbolagen i Frihamnen i Stockholm som redaktör och/eller

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingUnited ScreensYoutubeGoogleFacebookTiktokInstagramInfluencer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev