Guide
Puma driver sälj med ”virtual try-on” under corona – här är lärdomarna från Snapchat-kampanjen
Publicerad: 23 april 2021, 09:30
Juni Dellenstedt, media account manager på Pumas byrå Bizkit Havas, delar med sig av lärdomarna från Snapchat-kampanjen.
Hur lanserar man och säljer ett par sneakers när provrummen är stängda och butikerna avfolkade? Man låter målgruppen testa dem virtuellt. Såväl Puma som byrån Bizkit Havas är nöjda med utfallet i relation till budgeten: ✓ Så skapade de kampanjen ✓ Do's and dont's ✓ Fyra värdefulla råd på vägen.
I slutet av februari rullade Snapchat för första gången ut en ”augmented reality”-teknik i hela Norden. Den nya tekniken, som består av en lins som Puma North America har utvecklat,
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.