Guide
Puma driver sälj med ”virtual try-on” under corona – här är lärdomarna från Snapchat-kampanjen
Publicerad: 23 april 2021, 09:30
Juni Dellenstedt, media account manager på Pumas byrå Bizkit Havas, delar med sig av lärdomarna från Snapchat-kampanjen.
Hur lanserar man och säljer ett par sneakers när provrummen är stängda och butikerna avfolkade? Man låter målgruppen testa dem virtuellt. Såväl Puma som byrån Bizkit Havas är nöjda med utfallet i relation till budgeten: ✓ Så skapade de kampanjen ✓ Do's and dont's ✓ Fyra värdefulla råd på vägen.
I slutet av februari rullade Snapchat för första gången ut en ”augmented reality”-teknik i hela Norden. Den nya tekniken, som består av en lins som Puma North America har utvecklat,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.