tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

OMD om prisade McDonalds-konceptet: Annonser till hungriga på stan – en succé

Publicerad: 14 december 2020, 06:42

Emanuel Falsen, kundansvarig på OMD, berättar för Dagens Media om det senaste kampanjsamarbetet med McDonalds. Annonskonceptet prisades nyligen på Stockholm Media Week. Foto: OMD + McDonalds

Genom Facebook-data lyckades McDonalds locka in hungriga stadsflanörer till sina snabbmatsrestauranger. Dagens Media har tagit reda på hur det prisade kampanjkonceptet togs fram – steg för steg.

Ämnen i artikeln:

McDonaldsOMGOMDOmnicom

DG


Mycket handlar om konvertering i dag. Det kretsar ofta kring att få konsumenter att slutföra köp i e-handeln – och se till att de inte lämnar sajten efter att ha

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev