Guide
OMD om prisade McDonalds-konceptet: Annonser till hungriga på stan – en succé
Publicerad: 14 december 2020, 06:42
Emanuel Falsen, kundansvarig på OMD, berättar för Dagens Media om det senaste kampanjsamarbetet med McDonalds. Annonskonceptet prisades nyligen på Stockholm Media Week. Foto: OMD + McDonalds
Genom Facebook-data lyckades McDonalds locka in hungriga stadsflanörer till sina snabbmatsrestauranger. Dagens Media har tagit reda på hur det prisade kampanjkonceptet togs fram – steg för steg.
Mycket handlar om konvertering i dag. Det kretsar ofta kring att få konsumenter att slutföra köp i e-handeln – och se till att de inte lämnar sajten efter att ha
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.