Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

GUIDE: Så lyckades Aller Media med liveshopping-koncept med Elle-bloggare

GUIDE: Så lyckades Aller Media med liveshopping-koncept med Elle-bloggare

Att via liveshopping gifta samman två profilerade influencers och Elle-bloggare med skönhetsföretaget Bangerhead gav stark effekt, enligt Ida Antebro, head of influencer marketing på Aller Media som äger Elle. ”Vi fick till en perfekt matchning mellan konsument och produkt”, säger hon.

Publicerad: 1 mars 2021, 06:37

Ämnen i artikeln:

Aller MediaBodil Ericsson TorpInfluencer marketingInfluencerElleBloggareContent Marketing

Ida Antebro, head of influencer marketing på Aller Media, berättar om att mediehusets liveshopping-koncept med två Elle-bloggare och influencers och skönhets- och hårvårdsföretaget Bangerhead, som säljer skönhetsprodukter på nätet.

Foto: Aller Media

Liveshopping, ursprungligen ett kinesiskt shoppingfenomen, är ett snabbt växande format. Live-shopping var i slutet av förra året värd runt 66 miljarder dollar, enligt bland andra CNN. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.