onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

GUIDE: Så lyckades Aller Media med liveshopping-koncept med Elle-bloggare

GUIDE: Så lyckades Aller Media med liveshopping-koncept med Elle-bloggare

Att via liveshopping gifta samman två profilerade influencers och Elle-bloggare med skönhetsföretaget Bangerhead gav stark effekt, enligt Ida Antebro, head of influencer marketing på Aller Media som äger Elle. ”Vi fick till en perfekt matchning mellan konsument och produkt”, säger hon.

Publicerad: 1 mars 2021, 06:37

Ämnen i artikeln:

Aller MediaBodil Ericsson TorpInfluencer marketingInfluencerElleBloggareContent Marketing

Ida Antebro, head of influencer marketing på Aller Media, berättar om att mediehusets liveshopping-koncept med två Elle-bloggare och influencers och skönhets- och hårvårdsföretaget Bangerhead, som säljer skönhetsprodukter på nätet.

Foto: Aller Media

Liveshopping, ursprungligen ett kinesiskt shoppingfenomen, är ett snabbt växande format. Live-shopping var i slutet av förra året värd runt 66 miljarder dollar, enligt bland andra CNN. 

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev