Guide
Dove nådde närmare miljonen unga kvinnor med AR-kampanj – lär av det lyckade arbetet
Publicerad: 29 juni 2021, 05:54
Med AR-kampanjen #checkyourself, skapad av Mindshare och Snapchat, nådde Dove närmare en miljon unga kvinnor. För Dagens Media delar de med sig av arbetet bakom.
Hur får man unga kvinnor att ta del av livsviktig, men kanske inte så engagerande, information om hur man tidigt kan upptäcka bröstcancer? För Dove blev svaret enkelt: eftersom målgruppen är vana AR-användare, är det precis den tekniken som ska användas.
De dåliga nyheterna först: bröstcancer är den vanligaste cancerformen hos kvinnor, och bara i Sverige får 20 personer diagnosen varje dag.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.