tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Dove nådde närmare miljonen unga kvinnor med AR-kampanj – lär av det lyckade arbetet

Publicerad: 29 juni 2021, 05:54

Med AR-kampanjen #checkyourself, skapad av Mindshare och Snapchat, nådde Dove närmare en miljon unga kvinnor. För Dagens Media delar de med sig av arbetet bakom.

Hur får man unga kvinnor att ta del av livsviktig, men kanske inte så engagerande, information om hur man tidigt kan upptäcka bröstcancer? För Dove blev svaret enkelt: eftersom målgruppen är vana AR-användare, är det precis den tekniken som ska användas.

Ämnen i artikeln:

SnapchatMindshareCancerfonden

De dåliga nyheterna först: bröstcancer är den vanligaste cancerformen hos kvinnor, och bara i Sverige får 20 personer diagnosen varje dag.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev