Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Case: Därför testar Samsung liveshopping

Publicerad: 20 oktober 2020, 09:34

Vid tre tillfällen i september har Samsung använt sig av liveshopping för att visa upp och sälja sina nylanserade premiumtelefoner.

Foto: Samsung

Boostat av coronapandemin och förändrade konsumentbeteenden växer liveshopping fram som en allt intressantare mediekanal. ✓ Styrkorna och svagheterna med liveshopping ✓ Samsung om varför de satsar och lärdomarna hittills.

Ämnen i artikeln:

SamsungInstagram

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


I våras slog kinesiska Huang Wei, känd som Viya, publikrekord för sin liveshoppingshow då över 37 miljoner tittade på onlineshowen. Under ”Singels day”, Kinas absolut största shoppingevent, köpte Viyas publik

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev