Få hela storyn
Starta din prenumeration
Guide
Publicerad: 20 oktober 2020, 09:34
Vid tre tillfällen i september har Samsung använt sig av liveshopping för att visa upp och sälja sina nylanserade premiumtelefoner.
Foto: Samsung
Boostat av coronapandemin och förändrade konsumentbeteenden växer liveshopping fram som en allt intressantare mediekanal. ✓ Styrkorna och svagheterna med liveshopping ✓ Samsung om varför de satsar och lärdomarna hittills.
I våras slog kinesiska Huang Wei, känd som Viya, publikrekord för sin liveshoppingshow då över 37 miljoner tittade på onlineshowen. Under ”Singels day”, Kinas absolut största shoppingevent, köpte Viyas publik
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.