Guide
Bluestep Bank ökade konverteringarna med 52 procent – för mindre pengar
Publicerad: 28 maj 2020, 10:58
Anniken Jonsson är ansvarig för digital marknadsföring på Bluestep Bank: ”Vi köper mindre trafik i dag men får in fler leads och konverteringar” Foto: Bluestep Bank
Ett år av dataanalys och sammankoppling av system var mödan värd för Bluestep Bank. Så gjorde bolaget för att: ✓ Öka sina kvalificerade konverteringar ✓ Få koll på varje investerad annonskrona ✓ Pinpointa rätt målgrupp ✓ Drastiskt minska kostnaden per konvertering.
Det var under 2018 som Bluestep Bank inledde sitt gedigna mät- och analysarbete med marketing and analytics-byrån Precis Digital. För byrån ledde resultatet till första priset i den prestigefyllda tävlingen
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.