torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Bluestep Bank ökade konverteringarna med 52 procent – för mindre pengar

Publicerad: 28 maj 2020, 10:58

Anniken Jonsson är ansvarig för digital marknadsföring på Bluestep Bank: ”Vi köper mindre trafik i dag men får in fler leads och konverteringar” Foto: Bluestep Bank

Ett år av dataanalys och sammankoppling av system var mödan värd för Bluestep Bank. Så gjorde bolaget för att: ✓ Öka sina kvalificerade konverteringar ✓ Få koll på varje investerad annonskrona ✓ Pinpointa rätt målgrupp ✓ Drastiskt minska kostnaden per konvertering.

Ämnen i artikeln:

PrecisDigitalt

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Det var under 2018 som Bluestep Bank inledde sitt gedigna mät- och analysarbete med marketing and analytics-byrån Precis Digital. För byrån ledde resultatet till första priset i den prestigefyllda tävlingen

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev