Analys
Utmaningarna när alla publicister vill kapitalisera på nyhetsbrev
Publicerad: 6 april 2021, 10:19
”Glöm allt du tidigare lärt dig om nyhetsbrev. Premiumnyhetsbrev liknar ingenting av det vi tidigare har gjort”, skriver Thomas Baekdal.
Trenden är tydlig – alla vill kapitalisera på nyhetsbrev – men hur ska man egentligen tänka för att som publicist nå framgång? Medieanalytikern Thomas Baekdal analyserar tre trender och hur dessa påverkar betalbrevsmarknaden.
Ämnen i artikeln:
Thomas BaekdalI dag vill alla skapa nästa stora premiumplattform för nyhetsbrev. Twitter/Revue, Facebook, Substack, Squarespace, Ghost och många fler försöker få ett grepp om marknaden.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.