Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Utmaningarna när alla publicister vill kapitalisera på nyhetsbrev

Publicerad: 6 april 2021, 10:19

”Glöm allt du tidigare lärt dig om nyhetsbrev. Premiumnyhetsbrev liknar ingenting av det vi tidigare har gjort”, skriver Thomas Baekdal.

Trenden är tydlig – alla vill kapitalisera på nyhetsbrev – men hur ska man egentligen tänka för att som publicist nå framgång? Medieanalytikern Thomas Baekdal analyserar tre trender och hur dessa påverkar betalbrevsmarknaden.


Ämnen i artikeln:

Thomas Baekdal

I dag vill alla skapa nästa stora premiumplattform för nyhetsbrev. Twitter/Revue, Facebook, Substack, Squarespace, Ghost och många fler försöker få ett grepp om marknaden. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Thomas Baekdal

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.