Analys
Tv-branschens kris: En kommersiell kollaps?
Publicerad: 14 september 2023, 05:37
Krisen lär fortsätta, antalet koncerner kommer förmodligen att bli färre och konsumenterna kommer fortsatt att vara i underläge, skriver Jan Scherman.
Foto: Janne Næss
All skit tycks nu ha träffat fläkten samtidigt, skriver Jan Scherman. Men för att förstå nutiden och framtiden krävs det kunskap om dåtiden. Jan Scherman tar oss med på en tidsresa genom den kommersiella tv:ns uppkomst, streamingens intåg och kaoset just nu.
JS
Jan Scherman
Det var en gång för länge sedan när tv-bolagen anställde journalister, satsade på nya program och startade nya kanaler.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.