fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Tv-branschens kris: En kommersiell kollaps?

Publicerad: 14 september 2023, 05:37

Krisen lär fortsätta, antalet koncerner kommer förmodligen att bli färre och konsumenterna kommer fortsatt att vara i underläge, skriver Jan Scherman.

Foto: Janne Næss

All skit tycks nu ha träffat fläkten samtidigt, skriver Jan Scherman. Men för att förstå nutiden och framtiden krävs det kunskap om dåtiden. Jan Scherman tar oss med på en tidsresa genom den kommersiella tv:ns uppkomst, streamingens intåg och kaoset just nu.

Ämnen i artikeln:

Tv-turbulensenAnders BorgViaplayTV4SVTStreaming

JS

Jan Scherman


Det var en gång för länge sedan när tv-bolagen anställde journalister, satsade på nya program och startade nya kanaler.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev