Analys
Träffa målgruppen i hjärtat – med en purjo!
Publicerad: 22 november 2022, 06:34
När man vinner målgruppens hjärta med rätt tonträff skapas det magi, skriver Joel Pallvik på Packtrain.
Branschen hade mått bra av att tänka till kring både det inre och externa mottagarperspektivet när det kommer till sponsring och partnerskap. Det skriver Joel Pallvik, på Pack Train, och exemplifierar med en aktuell kampanj från Hammarby Fotboll och Köket & Gården.
I min värld, som handlar om hur varumärken via sport, passion och populärkultur kan bli relevanta för sina målgrupper, pratar vi ofta om aktiveringen. Tyvärr är definitionen ”aktivering” bred och
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.