Analys
Thomas Baekdal: ”Trenden som kommer att definiera de kommande tio åren”
Publicerad: 14 mars 2023, 06:53
Medieanalytikern Thomas Baekdal ser en trend som kommer att definiera de kommande tio åren för publicister.
Att fokusera mer på direkttrafik är bara början på en ny trend. Publicister behöver bredda sig ännu mer, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal, och konstaterar att mediehusen även behöver gå utanför publicistiken.
Nyligen stod det klart att TV4 ska fokusera mer på textbaserad journalistik. Detta gör man för att bygga upp TV4 Play, genom att den textbaserade journalistiken ska öka trafiken
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.