fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Baekdal: Ska vi ens fokusera på Facebook?

Publicerad: 18 mars 2021, 06:33

Thomas Baekdal tycker att många publicister missförstår Facebooks roll i medielandskapet. Foto: Illustration: Tom Fägrell

Facebook kan driva trafik till publicister – men ska aldrig vara den primära nyhetskällan. Publicister måste i första hand möta sin publik i de egna kanalerna. Det ska alltid stå i fokus, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.

Ämnen i artikeln:

NorgeFacebookTwitterDagens NyheterPeter Wolodarski

TB

Thomas Baekdal

thomas@baekdal.com


Det har varit några galna veckor i mediebranschen kring Facebook. Som alla av er säkert redan hört har publicister i Australien velat att Facebook ska betala dem när Facebook länkar

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev