Analys
Thomas Baekdal: Ska vi ens fokusera på Facebook?
Publicerad: 18 mars 2021, 06:33
Thomas Baekdal tycker att många publicister missförstår Facebooks roll i medielandskapet. Foto: Illustration: Tom Fägrell
Facebook kan driva trafik till publicister – men ska aldrig vara den primära nyhetskällan. Publicister måste i första hand möta sin publik i de egna kanalerna. Det ska alltid stå i fokus, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.
Det har varit några galna veckor i mediebranschen kring Facebook. Som alla av er säkert redan hört har publicister i Australien velat att Facebook ska betala dem när Facebook länkar
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.