Analys
Thomas Baekdal: ”Medier står inför högre churn och lägre konverteringsgrad”
Publicerad: 7 februari 2023, 06:42
”Den rådande uppfattningen bland publicister verkar vara att 2023 kommer att vara ett sämre år”, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.
Foto: pressbild/Leonid Sorokin
Lågkonjunkturen påverkar mediehusens prenumerationsaffär på tre olika sätt, skriver Thomas Baekdal, och delar med sig av flera strategier för att hantera nedgången.
Vi befinner oss just nu i en tid där saker och ting blir tuffare. Vi står inför en lågkonjunktur, vi har energiproblem (men inte så svåra som befarat), och vi
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.