tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Baekdal: ”Medier står inför högre churn och lägre konverteringsgrad”

Publicerad: 7 februari 2023, 06:42

”Den rådande uppfattningen bland publicister verkar vara att 2023 kommer att vara ett sämre år”, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.

Foto: pressbild/Leonid Sorokin

Lågkonjunkturen påverkar mediehusens prenumerationsaffär på tre olika sätt, skriver Thomas Baekdal, och delar med sig av flera strategier för att hantera nedgången.

Ämnen i artikeln:

Thomas BaekdalToppnyheter förmiddag

Thomas Baekdal

thomas@baekdal.com


Vi befinner oss just nu i en tid där saker och ting blir tuffare. Vi står inför en lågkonjunktur, vi har energiproblem (men inte så svåra som befarat), och vi

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev