Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Baekdal: ”Klimatkrisen kräver en annan typ av journalistik”

Publicerad: 6 oktober 2021, 10:12

Klimatförändringarna påverkar inte bara samhället utan även mediernas roll, menar Thomas Baekdal.

Foto: Getty Images

Publicister har inget annat val än att se på klimatförändringarna så som kommersiella varumärken gör – annars kommer de inte överleva. Det skriver medieanalytikern Thomas Baekdal i sin senaste analys, som kretsar kring mediernas roll i klimatfrågan.


Ämnen i artikeln:

Hållbarhet

Klimatförändringar är ett stort problem och en enorm utmaning för samhället, men det påverkar även mediernas roll. Det påverkar vårt journalistiska tillvägagångssätt, vår affär, vår annonsering och flera andra delar

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Hållbarhet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.