Analys
Thomas Baekdal: ”Hög tid att utveckla nya produkter”
Publicerad: 9 maj 2023, 09:36
Lågkonjunkturen, inflationen och energipriserna innebär en utmaning för publicister, både i form av ökade kostnader men också minskade intäkter. Thomas Baekdal redogör för tre motåtgärder som kan sättas in redan nu.
TB
Thomas Baekdal
Så här långt har 2023 varit något av en utmaning för publicister (enkelt uttryckt). Den ekonomiska osäkerheten, inte bara för mediebolag utan också för allmänheten, har gjort det svårare att
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.