Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Baekdal: ”Hållbarhet är inte bara en nyhetshändelse”

Publicerad: 8 februari 2022, 10:25

Modebranschen har genomgått en stor förändring avseende hållbarhet de senaste 20 åren. Nu sker samma sak i mediebranschen, skriver Thomas Baekdal.

Dagens fokus på hållbarhet förändrar medielandskapet totalt, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal, som drar paralleller mellan modebranschen och mediebranschen.


Ämnen i artikeln:

Thomas BaekdalHållbarhetNyheterDigitala temaveckor

Dagens fokus på social hållbarhet har blottat flera områden där traditionell journalistik inte direkt bidrar till förbättringar. Ett tydligt exempel är invandring, där det finns studier som tydligt visar att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev