Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Baekdal: ”Framtidens varumärken vill ha mer än bara exponering”

Publicerad: 4 maj 2021, 10:56

Enligt medieanalytikern Thomas Baekdal finns det två vägar för publicister att gå när cookies försvinner – antingen till Google Floc eller till förstapartsdata.

Den stora frågan som alla diskuterar just nu är slutet för tredjepartscookies. Det är en viktig diskussion, men det finns något ännu viktigare som vi också behöver prata om, nämligen vilka behov varumärken kommer att ha i framtiden, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.


Ämnen i artikeln:

GoogleCookies

För publicister som förlitar sig på reklam betyder slutet för tredjepartscookies en av två saker. Antingen ger man upp sin kontroll till förmån för Google och anpassar sig till en

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GoogleCookies

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News