Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Baekdal: ”Churn – ibland måste man göra det lätt att lämna”

Publicerad: 9 november 2021, 06:27

Att fokusera på att få kunder att komma tillbaka är lika viktigt som att få dem att börja prenumerera, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.

Alla publicister brottas med churn, men det absolut värsta man kan göra, är något många mediebolag sysslat med – nämligen att försvåra för kunden att säga upp prenumerationen. Thomas Baekdal ger konkreta anledningar till varför.


Ämnen i artikeln:

Thomas BaekdalDigitala prenumerationerPrenumerationerNetflix

Churn, det vill säga när kunder säger upp prenumerationer, är en sak som alla publicister brottas med. Mycket kraft läggs på hantering, förebyggande och minskning av churn.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.