Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Stefan Melesko: Så ser svenskarnas medieutgifter ut – och mediernas möjlighet att kapitalisera

Publicerad: 25 maj 2021, 10:57

Bristen på organisk tillväxt skapar svåra strategiska överväganden för företagsledningarna. Och det finns bara tre metoder att klara svårigheterna, skriver Stefan Melesko

Foto: Janne Næss + Tom Fägrell

Hur publikens betalningsvilja ser ut är avgörande för mediehusens framgång. Men hur mycket spenderas egentligen på medierna? Hur ser utvecklingen ut? Är vi på väg mot ett tak – och i så fall när når vi det? Stefan Melesko analyserar.


Ämnen i artikeln:

MMSIRM

Frågan om konsumenternas mediekonsumtion har uppmärksammats vid ett flertal tillfällen i Dagens Media under det senaste halvåret. Bland annat under temaveckan med inriktning på digitala abonnemang, men också genom

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MMSIRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.