Analys
Stefan Melesko: Mediebolagens misstag som lär dig att upptäcka krisen i tid
Publicerad: 14 december 2021, 06:20
Plötsliga strategiska förändringar som inte verkar harmoniera med branschtrender kan skapa problem och leda till ”critical corporate incidents, konstaterar Stefan Melesko, docent i medieekonomi vid Jönköping International Business School.
Hall Media och Mittmedia är exempel på bolag som hamnat i en kronisk situation av underprestation. Stefan Melesko, docent i medieekonomi, har undersökt vad andra mediehus kan lära av de numera Bonnierägda bolagens tidigare misstag för att kunna upptäcka och agera när krisen kommer.
SM
Stefan Melesko
Den här analysen skiljer sig från nästan alla case-stories i mediebranschen eftersom de ofta beskriver framgångar, innovativa entreprenörer, spännande affärsidéer och inte minst vägen till rikedom genom förvärv eller börsnoteringar.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.