Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Stefan Melesko: Mediebolagens misstag som lär dig att upptäcka krisen i tid

Publicerad: 14 december 2021, 06:20

Plötsliga strategiska förändringar som inte verkar harmoniera med branschtrender kan skapa problem och leda till ”critical corporate incidents, konstaterar Stefan Melesko, docent i medieekonomi vid Jönköping International Business School.

Hall Media och Mittmedia är exempel på bolag som hamnat i en kronisk situation av underprestation. Stefan Melesko, docent i medieekonomi, har undersökt vad andra mediehus kan lära av de numera Bonnierägda bolagens tidigare misstag för att kunna upptäcka och agera när krisen kommer.


Ämnen i artikeln:

MittmediaHall Media Bonnier News LocalBonnier News

Den här analysen skiljer sig från nästan alla case-stories i mediebranschen eftersom de ofta beskriver framgångar, innovativa entreprenörer, spännande affärsidéer och inte minst vägen till rikedom genom förvärv eller börsnoteringar.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.