Analys
Så lyckades högersajt manipulera Facebooks algoritmer
Publicerad: 25 mars 2022, 06:28
Facebook, SXSW, Clubhouse och Netflix. Här är veckans spaning från Nicklas Hermansson.
En månad och 700 000 kronor – så blev högersajten mer populär än Washington Post på Facebook. Dessutom: SXSW tillbaka (och kritiserat), Clubhouse hänger kvar i Ryssland och hundratals år av tittarnas liv sparas på Netflix.
Varje fredag kurerar och summerar omvärldstjänsten Nomo Fomos chefredaktör Nicklas Hermansson nyheter och trender som formar framtidens medier och marknadsföring.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.