Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Så förbereder du dig inför Googles nya rankingfaktor

Så förbereder du dig inför Googles nya rankingfaktor

Att rankas högt av Google är A och O. SEO-specialisten Alexandra Jung djupdyker i Googles senaste förändringar och går steg för steg igenom vad du måste ha koll på för att din sajt ska nå framgång.

Publicerad: 15 mars 2021, 06:33

Ämnen i artikeln:

SEOGoogle

”En sida som inte uppfyller användarnas förväntningar tenderar att leda till högre avvisningsfrekvens, mindre trafik, färre konverteringar och även sämre synlighet i det organiska sökresultatet”, skriver Alexandra Jung.

Montage: Getty Images (bakgrundsbild)

I maj blir Googles nya rankingfaktor Core Web Vitals verklighet – uppdateringen som sätter användarvänlighet och UX på kartan en gång för alla. I denna artikel går vi igenom det

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.