tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

”Reklampausen är död – länge leve produktplaceringen”

Publicerad: 3 juni 2022, 05:21

AI och digital teknik öppnar för att produktplaceringen tar sig in i din favoritserie, spanar Nicklas Hermansson.

Produktplaceringen har blivit het igen, konstaterar Nicklas Hermansson, men AI och digital teknik gör den betydligt smidigare än tidigare. Dessutom: Elon Musk strikes again, Morning Brew affärsutvecklar, och Top Gun-uppföljaren används för rekrytering.

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddagNetflixYoutube

NH

Nicklas Hermansson

nicklas@nomofomo.se


I en värld där allt fler överger det linjära tv-tittandet för streamingtjänster har en ny trend uppstått: plötsligt har produktplaceringen blivit het igen. Vilket är fullt logiskt. Den evighetslånga reklampausen

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev