Analys
”Reklampausen är död – länge leve produktplaceringen”
Publicerad: 3 juni 2022, 05:21
AI och digital teknik öppnar för att produktplaceringen tar sig in i din favoritserie, spanar Nicklas Hermansson.
Produktplaceringen har blivit het igen, konstaterar Nicklas Hermansson, men AI och digital teknik gör den betydligt smidigare än tidigare. Dessutom: Elon Musk strikes again, Morning Brew affärsutvecklar, och Top Gun-uppföljaren används för rekrytering.
I en värld där allt fler överger det linjära tv-tittandet för streamingtjänster har en ny trend uppstått: plötsligt har produktplaceringen blivit het igen. Vilket är fullt logiskt. Den evighetslånga reklampausen
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.