Analys
Publicisternas skilda strategier för att behålla läsarna
Publicerad: 8 december 2020, 11:30
”Alla inser att få människor att prenumerera bara är en liten del av kampen”, skriver analytikern Thomas Baekdal. Foto: Getty Image (montage)
Allt handlar om att behålla läsarna och få dem att förnya sina prenumerationer. Thomas Baekdal ger två vitt skilda exempel på hur publicister i Polen och Norge har arbetat för att få läsarna att stanna.
Ämnen i artikeln:
AmediaEtt av de viktigaste fokusområdena vid årets mediekonferens har kretsat kring ”retention”, att lyckas bibehålla sina läsare, och det är fascinerande att se hur olika publicister har adresserat detta.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.