Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Publicisternas skilda strategier för att behålla läsarna

Publicerad: 8 december 2020, 11:30

”Alla inser att få människor att prenumerera bara är en liten del av kampen”, skriver analytikern Thomas Baekdal.

Foto: Getty Image (montage)

Allt handlar om att behålla läsarna och få dem att förnya sina prenumerationer. Thomas Baekdal ger två vitt skilda exempel på hur publicister i Polen och Norge har arbetat för att få läsarna att stanna.


Ämnen i artikeln:

Amedia

Ett av de viktigaste fokusområdena vid årets mediekonferens har kretsat kring ”retention”, att lyckas bibehålla sina läsare, och det är fascinerande att se hur olika publicister har adresserat detta. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Amedia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev