Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

”Publicister måste fokusera mer på framtidsfrågor för att nå unga”

Publicerad: 7 december 2021, 10:15

”Unga människor har generellt en väldigt annorlunda inställning till medier”, skriver Thomas Baekdal.

Unga oroar sig väldigt mycket för sin framtid – därför måste publicister bli bättre på att fånga dessa ämnen, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal i en analys.


Ämnen i artikeln:

TiktokThomas Baekdal

Under Dagens Medias temavecka har vi sett goda exempel på hur unga konsumerar media på i Sverige, det generella mönstret är att det finns ett enormt fokus på sociala medier. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TiktokThomas Baekdal

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.