Analys
”Publicister måste fokusera mer på framtidsfrågor för att nå unga”
Publicerad: 7 december 2021, 10:15
”Unga människor har generellt en väldigt annorlunda inställning till medier”, skriver Thomas Baekdal.
Unga oroar sig väldigt mycket för sin framtid – därför måste publicister bli bättre på att fånga dessa ämnen, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal i en analys.
Under Dagens Medias temavecka har vi sett goda exempel på hur unga konsumerar media på i Sverige, det generella mönstret är att det finns ett enormt fokus på sociala medier.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.