Analys
Peter Nilsson: ”Därför bör CTV vara en del av mediemixen”
Publicerad: 28 mars 2023, 11:00
Peter Nilsson, media director på Adon, skriver att en fördel med CTV är mätbarheten.
Räckvidden i linjär-tv fortsätter att falla – och då gäller det att förbereda sig för morgondagens verklighet. Adons media director Peter Nilsson förklarar varför CTV är ett fördelaktigt alternativ.
Som annonsör finns det all anledning att intressera sig för CTV, speciellt i en tid då linjär-tv tappar i mätningar. Den kommersiell PUT:en har under årets första månader exempelvis backat
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.