Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Nicklas Hermansson: Netflix klickjakt – ett decennium senare

Publicerad: 12 november 2021, 11:45

Mediehusen ägnade sig åt så kallat klickjagande i slutet av 00-talet. Nu testar Netflix samma strategi, skriver Nicklas Hermansson i en fredagsspaning.

Nicklas Hermansson om riskerna med Netflix nya klickjaktsstrategi och om hur Spotify tycks ha åkt på studiebesök till Kina. Det och mycket mer veckans fredagsspaningar.


Ämnen i artikeln:

Nicklas HermanssonMetaFacebookMetaverseNetflixSpotifyMark Zuckerberg

Varje fredag kurerar och summerar omvärldstjänsten Nomo Fomos chefredaktör Nicklas Hermansson nyheter och trender som formar framtidens medier och marknadsföring.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.