Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

MrBeasts osannolika ”Squid game”-succé

Publicerad: 26 november 2021, 08:55

”Sponsoren Brawl Stars som fick äran att äga en tävling i programmet lär också fira i dag”, skriver Nicklas Hermansson om Youtube-versionen av ”Squid game”.

Youtubern MrBeast la 35 miljoner på att återskapa ”Squid game” – detta kan annonsörer lära av reklamen i klippet. Dessutom: ✓ 5 snabba tips ✓ Veckans must-see.


Ämnen i artikeln:

YoutubeNetflixMark ZuckerbergFacebook

Hur kan man lägga 35 miljoner kronor på att göra ett 25 minuter långt Youtube-klipp? För det var ju, på sätt och vis, exakt vad 23-årige Jimmy Donaldson aka MrBeast

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev