Analys
Martin Schori: ”Vi måste börja med en offensiv personalisering”
Publicerad: 21 mars 2023, 10:38
”Om vi fortsätter att göra exakt som vi gör nu, ja då har vi nog nått taket”, skriver Martin Schori, biträdande redaktionschef och stf ansvarig utgivare för Aftonbladet.
Foto: Getty Images
Påståendet om att vi skulle ha nått toppen av digitala prenumerationer finner Martin Schori närmast skrattretande. Men vi måste sluta med att bara göra ”papperstidning på nätet” och faktiskt sätta de (unga) läsarnas behov i centrum, menar han.
MS
Martin Schori
Förra gången jag förärades utrymme i dessa spalter lovade jag att återkomma med tankar kring hur medierna skulle kunna öka sitt förtroende.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.