Analys
Martin Schori: ”Taktiken att ducka frågor blir allt vanligare”
Publicerad: 17 juni 2021, 13:12
En sak som många verkar glömma bort i kristider är att medier agerar på läsarnas uppdrag, skriver Aftonbladets Martin Schori.
Företag som vägrar svara på journalisters frågor för att försöka undkomma granskning blir allt vanligare. Istället görs försökt till att misstänkliggöra granskningen, skriver Aftonbladets Martin Schori, och ger flera färska exempel.
Ämnen i artikeln:
AftonbladetMS
Martin Schori
Den senaste tiden har Aftonbladet granskat en rad stora företag. Det har handlat om systematisk rasism i en klädjättes butiker, skållade kycklingar, miljonbonusar till chefer mitt under brinnande pandemi och
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.