Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Martin Schori: ”Ibland är gammal faktiskt också äldst”

Publicerad: 31 augusti 2021, 05:43

”Mediebranschen tycks alltid, i alla fall sedan det glada 1990-talet tog slut, leta efter en vit häst som ska komma och rädda dem”, skriver Martin Schori.

Foto: Pixabay + Tom Fägrell (illustratör)

Nyhetsbrev är långt ifrån det enda begreppet som gjort comeback den senaste tiden, skriver Aftonbladets Martin Schori, och konstaterar att mediebranschen återkommande tycks damma av gamla format.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Mitt första journalistjobb fick jag av Bengt Göransson, någon gång runt 2004. Han drev en ”nyhetsbyrå”, Daily Swedish Newswire, från sin lägenhet på Upper West Side i New York. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News