Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Martin Schori: Därför kan personalisering vara vägen fram även för nyhetssajter

Publicerad: 19 oktober 2022, 05:45

Martin Schori tror att det kommer att bli svårt för nyhetssajter, även de breda som gör anspråk på att vara en ”one stop shop”, att undvika någon form av personalisering framöver.

Personalisering har närmast beskrivits som ett demokratihot i mediebranschen. Men är det verkligen så ondskefullt? Den frågan ställer sig Dagens Medias kolumnist Martin Schori, när den haussade amerikanska nyhetssajten Semafor nu går live.

Ämnen i artikeln:

Martin SchoriToppnyheter förmiddag

Martin Schori

martin.schori@schibsted.com


Har du hört talas om Semafor? 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev