Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Marie Nilsson: ”Spenderarbyxorna har gjort barnhushållen högintressanta”

Publicerad: 25 november 2021, 06:29

”Utan att överdriva är slutsatsen att barn och barnhushåll är väldigt viktiga för stora delar av mediebranschen”, skriver Mediavisons vd Marie Nilsson.

I Sverige finns det drygt 1 miljon barnhushåll i dag. Och de här är högintressanta ur ett medieekonomiskt perspektiv, konstaterar Mediavisions vd Marie Nilsson – det eftersom de både betalar mer och tittar mer än genomsnittet på streamingmarknaden.


Ämnen i artikeln:

MediavisionStreamingTema: Framtidens mediekonsumenterDigitala temaveckor

Streamingmarknaden i Sverige slår nya rekord, i stort sett varje kvartal. Vi har vant oss vid ett oändligt stort innehåll, tillgängligt en knapptryckning bort. Dessutom oftast till lägre pris än

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev