Analys
Marie Nilsson: ”Spenderarbyxorna har gjort barnhushållen högintressanta”
Publicerad: 25 november 2021, 06:29
”Utan att överdriva är slutsatsen att barn och barnhushåll är väldigt viktiga för stora delar av mediebranschen”, skriver Mediavisons vd Marie Nilsson.
I Sverige finns det drygt 1 miljon barnhushåll i dag. Och de här är högintressanta ur ett medieekonomiskt perspektiv, konstaterar Mediavisions vd Marie Nilsson – det eftersom de både betalar mer och tittar mer än genomsnittet på streamingmarknaden.
Streamingmarknaden i Sverige slår nya rekord, i stort sett varje kvartal. Vi har vant oss vid ett oändligt stort innehåll, tillgängligt en knapptryckning bort. Dessutom oftast till lägre pris än
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.