torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Marie Nilsson: Nya rekord för hushållens medieköp trots vikande konjunktur

Publicerad: 30 maj 2023, 09:30

Försämrad hushållsekonomi är inte är lika med minskad betalningsvilja för media. Det slår Mediavision vd Marie Nilsson fast.

Foto: Getty Images + Tom Fägrell (illustration).

Rädslan för att en vikande konjunktur ska slå mot hushållens medieköp är naturligtvis fullt rimlig, men hittills har media stått stadigt även när det blåst tuffa vindar, skriver Mediavisions vd Marie Nilsson.

Ämnen i artikeln:

MediavisionStreaming

”Rikast är den, vars nöjen kostar minst” sade den amerikanska filosofen Thoreau redan på 1800-talet. Kanske ett citat också för nuvarande marknad. Trots allmän oro och i många fall realekonomiska

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev