Analys
Marie Nilsson: Nya rekord för hushållens medieköp trots vikande konjunktur
Publicerad: 30 maj 2023, 09:30
Försämrad hushållsekonomi är inte är lika med minskad betalningsvilja för media. Det slår Mediavision vd Marie Nilsson fast.
Foto: Getty Images + Tom Fägrell (illustration).
Rädslan för att en vikande konjunktur ska slå mot hushållens medieköp är naturligtvis fullt rimlig, men hittills har media stått stadigt även när det blåst tuffa vindar, skriver Mediavisions vd Marie Nilsson.
”Rikast är den, vars nöjen kostar minst” sade den amerikanska filosofen Thoreau redan på 1800-talet. Kanske ett citat också för nuvarande marknad. Trots allmän oro och i många fall realekonomiska
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.