Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Marie Nilsson: Hur många ljudboksaktörer kan den svenska marknaden svälja?

Publicerad: 9 september 2021, 12:39

”Med tanke på att utbud, paketering och prissättning är så snarlikt mellan aktörerna, är det ganska troligt att även ljudboksbranschen rör sig mot konsolidering”, skriver Mediavisions vd Marie Nilsson.

Ljudboksaktörernas kamp om lyssnarna hårdnar och i dag dansar de stora elefanterna i stort sett kring samma konsumenter. Mediavisions vd Marie Nilsson analyserar hur hållbar affärsmodellen för ljudböcker är.


Ämnen i artikeln:

MediavisionLjudvågen

Ljudboksbranschen i Sverige har flera händelserika år bakom sig. Att starka aktörer satsat och gått i närkamp om marknadsandelarna har besvarats med god kundtillströmning. Nu när branschen mognat och hushållspenetrationen

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MediavisionLjudvågen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News