onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Marie Nilsson: Det har streamingbolagen att vänta i kriget där ingen kapitulerar – och alla satsar på mer av allt

HBO Max, Paramount Plus, Amazon Prime Video, Netflix, Viaplay... Kampen hårdnar på streamingmarknaden och ingen aktör visar några tecken på att kapitulera. Strategin är snarare ”mer av allt”. Marie Nilsson lyfter tre strategiska frågor som streamingaktörerna har att tänka på – och ger svar på vad konkurrensen om hushållens plånböcker till slut kommer att landa i.

Publicerad: 22 februari 2021, 12:09

Marie Nilsson

Vd för det oberoende konsult- och analysföretaget Mediavision

marie.nilsson@mediavision.se

Ett rekordår för strömmad video. Ja, det är ett sätt att sammanfatta 2020. Året då våra hem fylldes till bristningsgränsen av medietjänster. Underhållning, journalistik, fiktion och fakta hjälpte oss att

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HBONetflixViaplayAmazonDisney PlusStreamingTvViaplay GroupSVOD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev