Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Marie Nilsson: Det har streamingbolagen att vänta i kriget där ingen kapitulerar – och alla satsar på mer av allt

HBO Max, Paramount Plus, Amazon Prime Video, Netflix, Viaplay... Kampen hårdnar på streamingmarknaden och ingen aktör visar några tecken på att kapitulera. Strategin är snarare ”mer av allt”. Marie Nilsson lyfter tre strategiska frågor som streamingaktörerna har att tänka på – och ger svar på vad konkurrensen om hushållens plånböcker till slut kommer att landa i.

Publicerad: 22 februari 2021, 12:09

Ett rekordår för strömmad video. Ja, det är ett sätt att sammanfatta 2020. Året då våra hem fylldes till bristningsgränsen av medietjänster. Underhållning, journalistik, fiktion och fakta hjälpte oss att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HBONetflixViaplayAmazonDisney PlusStreamingTvNENT GroupSVOD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.