måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Lars Herlin: Så ser marknadsföringstrenderna ut bland bilhandlarna

Publicerad: 12 januari 2021, 06:38

Mediebolag som Schibsted går på offensiven och utökar sortimentet och det gör att det norska medieföretaget numera också handlar med bilar i Sverige, skriver medieanalytikern Lars Herlin.

Foto: Janne Næss + Blocket

I dagens digitala värld räcker det inte att bara sälja annonsutrymme. Därför har medieföretagen börjat handla med bilar. Medieanalytikern Lars Herlin analyserar marknadsföringstrenderna bland bilhandlarna.

Ämnen i artikeln:

SchibstedCoronaviruset

Lars Herlin


Det räcker inte att bara sälja annonsutrymme i en digital värld. Medieföretagen i världen börjar tävla om att också erbjuda vad Schibsted kallar en ”komplett transaktionsresa”. Längst har detta gått

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev