Analys
Lars Herlin: Så ser marknadsföringstrenderna ut bland bilhandlarna
Publicerad: 12 januari 2021, 06:38
Mediebolag som Schibsted går på offensiven och utökar sortimentet och det gör att det norska medieföretaget numera också handlar med bilar i Sverige, skriver medieanalytikern Lars Herlin.
Foto: Janne Næss + Blocket
I dagens digitala värld räcker det inte att bara sälja annonsutrymme. Därför har medieföretagen börjat handla med bilar. Medieanalytikern Lars Herlin analyserar marknadsföringstrenderna bland bilhandlarna.
Lars Herlin
Det räcker inte att bara sälja annonsutrymme i en digital värld. Medieföretagen i världen börjar tävla om att också erbjuda vad Schibsted kallar en ”komplett transaktionsresa”. Längst har detta gått
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.