Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Lars Herlin: Så blir Schibsteds nya organisation för marknadsplatserna

Publicerad: 25 november 2022, 07:13

Att organisera verksamheten efter vertikalerna skapar förstås stora utmaningar, skriver Lars Herlin.

Schibsted lanserar de två marknadsplatserna Qasa och Honk i övriga nordiska länder och kanske även internationellt. Samtidigt drar en ny organisationsmodell för marknadsplatserna i gång vid årsskiftet. Lars Herlin skriver om förändringarna och redogör för utmaningarna i en snabbanalys.

Ämnen i artikeln:

SchibstedToppnyheter förmiddag

Lars Herlin


Blocket är på väg att fixa att man med ett beslut blev av med 50–60 miljoner kronor i intäkter på årsbasis genom att släppa nästan alla köp och säljannonser för

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev