Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Lars Herlin: Därför omorganiserar Schibsted – och tar bort Raoul Grünthals roll

Publicerad: 4 juni 2021, 06:25

När det gäller tillväxtföretagen ska Schibsted i den här nya modellen ta nya tag, skriver medieanalytikern Lars Herlin.

Foto: Janne Næss/Linda Broström/Tom Fägrell (illustration)

Schibsted är bra på omorganisationer, och i den senaste i raden försvinner Raoul Grünthals roll. Men vad betyder egentligen splittringen av Growth/Next? Medieanalytikern Lars Herlin analyserar.


Ämnen i artikeln:

SchibstedRaoul Grünthal

Det blev inte bara en ny Raoul Grünthal i Schibsteds organisation när Schibsted-veteranen nu slutat. I stället görs en stor omorganisation av hans senaste fögderi, som nu splittras. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SchibstedRaoul Grünthal

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.