Analys
Lars Herlin: Lars Herlin: Därför ligger Sverige efter Danmark i mediefrågorna
Danskarna är mer på hugget i mediefrågorna än vi är här hemma. Medieanalytikern Lars Herlin analyserar grannlandets snabba beslutsfattande – och Sveriges senfärdighet.
Publicerad: 16 november 2021, 08:41
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Redan i somras öppnades dörren för danska medieföretag att gå samman och förhandla med techgiganterna om ersättningar, skriver Lars Helin. I Sverige dröjer det innan vi kommer så långt.
Just nu händer det några riktigt spännande saker inom dansk mediepolitik.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Lars Herlin