Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Lars Herlin: Lars Herlin: Därför ligger Sverige efter Danmark i mediefrågorna

Danskarna är mer på hugget i mediefrågorna än vi är här hemma. Medieanalytikern Lars Herlin analyserar grannlandets snabba beslutsfattande – och Sveriges senfärdighet.

Publicerad: 16 november 2021, 08:41

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Redan i somras öppnades dörren för danska medieföretag att gå samman och förhandla med techgiganterna om ersättningar, skriver Lars Helin. I Sverige dröjer det innan vi kommer så långt.


Ämnen i artikeln:

Public serviceRadioMediestödThomas MattssonGoogleFacebook

Just nu händer det några riktigt spännande saker inom dansk mediepolitik. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Lars Herlin

Frilansjournalist, senior analyst Europe and the Nordic countries Aim Group, tidigare vd för Gotlands Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.