Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Jonas Åström: Här är nästa steg för de digitala prenumerationsaffärerna

Publicerad: 15 juni 2021, 05:30

Från ett globalt perspektiv är den svenska marknaden för innehållsdrivna digitala prenumerationsaffärer mycket mogen, konstaterar Jonas Åström.

Montage: Dagens Media + Getty Images + Tom Fägrell

För mer B2B-orienterade varumärken har många ännu inte kommit i gång med sina digitala prenumerationsaffärer. Många är ensamma i sin branschnisch, men har ännu inte ställt om till ett digitalt erbjudande. Här finns stor potential, skriver prenexperten Jonas Åström, grundare av Recuro, i en analys.


Ämnen i artikeln:

Recuro

Från ett globalt perspektiv är den svenska marknaden för innehållsdrivna digitala prenumerationsaffärer mycket mogen. Undersökningar visar att svenskarna fortsatt ligger i topp i betalningsvilja för digitalt innehåll. Samtidigt ser många

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Recuro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.