Analys
Jonas Åström: Här är nästa steg för de digitala prenumerationsaffärerna
Publicerad: 15 juni 2021, 05:30
Från ett globalt perspektiv är den svenska marknaden för innehållsdrivna digitala prenumerationsaffärer mycket mogen, konstaterar Jonas Åström. Foto: Dagens Media + Getty Images + Tom Fägrell
För mer B2B-orienterade varumärken har många ännu inte kommit i gång med sina digitala prenumerationsaffärer. Många är ensamma i sin branschnisch, men har ännu inte ställt om till ett digitalt erbjudande. Här finns stor potential, skriver prenexperten Jonas Åström, grundare av Recuro, i en analys.
Ämnen i artikeln:
RecuroFrån ett globalt perspektiv är den svenska marknaden för innehållsdrivna digitala prenumerationsaffärer mycket mogen. Undersökningar visar att svenskarna fortsatt ligger i topp i betalningsvilja för digitalt innehåll. Samtidigt ser många
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.